Over deze opleiding
Customer Experience & Relationship Management
Waarde leveren voor de klant en de organisatie door de klant centraal te stellenCRM staat voor Customer Relationship Management, kort en goed vertaald betekent CRM klantgericht ondernemen. En die klant mag u ook cliënt, patiënt of burger noemen. Iedere organisatie zou een visie en strategie moeten hebben hoe met klanten om te gaan. Dit is wat we verstaan onder CRM en klantgericht ondernemen.
Waar het bij CRM om gaat is kennis van klanten op te bouwen om daarmee de organisatiedoelen te bereiken, u vertaalt organisatiedoelen naar concrete klantdoelen. Dat kan een groeistrategie zijn, of klantbehoud, het ontwikkelen van nieuwe business-modellen, nastreven van proces-efficiency, het behalen van een hogere klanttevredenheid etc.CRM richt zich vooral op de waarde van de klant en de klant herkennen. De volgende stap is de klant erkennen en zijn behoeften en verwachtingen als uitgangspunt nemen – waarde voor de klant creëren, bij iedere directe en indirecte interactie. U dient in te kunnen spelen op de emotionele beleving: 'share of mind’ leidt tot 'share of wallet'. Emotionele betrokkenheid en authentieke interactie zijn het strijdtoneel geworden, in toenemende mate via social media. Het vraagt wel wat van een onderneming om klantgerichtheid op een juiste manier in te zetten binnen een organisatie. Processen, werkwijzen, systemen, waardeproposities, customer experience beginnen bij een visie op CRM en Customer Experience en worden gerealiseerd tijdens de implementatie. In 9 colleges leert u een klantgerichte strategie te ontwikkelen en deze door te vertalen naar uw eigen organisatie. U ontwikkelt uw eigen plan voor klantgerichtheid en klantbeleving, leert van de ervaringen van medestudenten, vergoot uw netwerk en krijgt inzicht in interessante CRM- en Customer Experience-cases uit zowel de B2C, B2B als de publieke sector.Klantgerichtheid is geen CRM-systeem of technologie maar een strategie, gericht op het hart van uw organisatie: de klant. U leert een klantstrategie op zetten, gebruik te maken van de nieuwste inzichten in social CRM-technologie, customer insight, metrics, customer value-modellen, customer journey mapping en verander-management. De opleiding Customer Experience en Relationship Management geeft u handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met klantgerichtheid in uw eigen organisatie.
Diploma
U ontvangt, na het succesvol afronden van de opleiding, uw post-HBO diploma 'Customer Experience en Relationship Management'.
U wordt, bij het behalen van een '7' of hoger voor uw eindopdracht, opgenomen in het RCP-register als Registered CRM Professional.
Toekomstperspectief
De opleiding Customer Experience & Relationship Management leert u te denken vanuit de klant en de klant centraal te zetten in uw organisatie. U leert een klantgerichte visie te ontwikkelen voor uw organisatie.
Toelatingseisen
U beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.
Kosten
Het collegegeld bedraagt € 3.250,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 295,-. Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden.
Vul hieronder jouw gegevens in.
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn...