Cursussen & Trainingen

E-commerce (verkorte opleiding)

Beeckestijn Business School, In Leusden (+2 locations)
Tijdsduur
2 maanden
Studievorm
Deeltijd
Tijdsduur
2 maanden
Studievorm
Deeltijd
Boek de cursus via de website van de organisator 🤗

Over deze opleiding

Up-to-date met de laatste ontwikkelingen binnen het e-commerce vakgebied

Geen enkele organisatie kan zich nog permitteren niet online actief te zijn. Dat online verkopen aan consumenten jaarlijks met dubbele cijfers groeit en sporen in de winkelstraat nalaat is bij iedereen nu wel bekend. E-business en e-commerce als vakgebieden groeien gestaag en het strategisch belang ervan neemt toe.

Ook binnen B2B is er een enorme verschuiving gaande richting e-commerce. Werden in het verleden nog reserve-onderdelen via telefoon of verkopers verkocht, nu wordt het merendeel van spareparts online aan de man gebracht. Niet alleen omdat online zaken doen voor klanten prettiger is, maar ook kan het aan verkoperszijde grote kostenvoordelen met zich meebrengen. Zowel leveranciers, groothandels als resellers zijn online actief.

De e-commercemarkt neemt gestaag meer en meer marktaandeel over van de fysieke winkels. Vooral door de groei aan apps voor smartphones en tablets. Maar er komen nieuwe spelers aan die beter aan de verwachtingen van de afnemers kunnen voldoen. Denk aan China, social economy start-ups en bestaande organisaties met nieuwe proposities en channels. Ook afnemers in B2C en B2B veranderen hun werkwijze door e-commerce. De verwachting komt steeds hoger te liggen, van belang daarom om sterke strategieën te ontwikkelen op het gebied van customer journeys, omnichannel aanbod, service excellence en markt- en vooral klantkennis op te bouwen (business intelligence en customer insights).

Een e-commerce strategie ontwikkelen en implementeren

Zowel b2b als b2c organisaties zullen een visie moeten ontwikkelen op e-commerce en online zaken doen. Wordt het een aanvulling of een extra kanaal op de huidige bricks? Gaat online ook geïntegreerd worden in de huidige fysieke kanalen? Gaan we via e-commerce ook andere (buitenlandse) markten bedienen? Door e-commerce worden de bestaande grenzen van organisaties verlegd en komen er nieuwe spelers op de markt. Geen enkele organisatie kan overleven zonder kennis op het gebied van e-commerce. 

Tijdens de korte opleiding E-commerce leert u niet alleen alles over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en e-business. Ook behandelen we verschillende business modellen en e-commerce strategieën en komen concrete zaken als een (e-commerce) website, conversie, usability, search, pricing, logistics, e-fulfilment en organisatie aan bod.

Diploma

Het collegegeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden.

Toelatingseisen

De opleiding E-commerce kent 6 vaste avondcolleges. Deze worden op één vaste avond in de week gegeven, van 18.30 -21.30 uur. Daarnaast worden tijdens de opleiding extra clinics, werkcolleges en een bedrijfsbezoek georganiseerd. Deze zijn facultatief. De totale duur van de opleiding is ongeveer 2 maanden.

Dagvariant
De opleiding E-commerce wordt ook gegeven als dagopleiding. U krijgt dan 6 colleges overdag, gegeven op 3 dagen (op één vaste dag in de week) met 2 colleges van 3 uur per dag. De collegetijden zijn dan van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 16.00 uur. 

Vul hieronder jouw gegevens in.

Belangenverklaring doen

Vul je gegevens in als je interesse hebt in E-commerce (verkorte opleiding) en meer wilt weten.

 Vul je contactgegevens in

 Stuur een informatieaanvraag

 Ontvang gratis informatie van de onderwijsinstelling


reCAPTCHA logo This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Beeckestijn Business School
Leusderend 30
3832 RC

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn...

Lees meer over Beeckestijn Business School