Over deze opleiding
Omnichannel Retail Marketing
Trends, ontwikkelingen en kansen in retail nieuwe stijl…Het blijven turbulente tijden in retail-land. Grote en bekende ketens als de Vroom en Dreesman legden het loodje. De Bijenkorf sluit winkels en investeert meer in online. Boekenketens gaan failliet en de individuele boekwinkels uit die keten maken zelf een doorstart. Webwinkels krijgen last van sociale netwerken. Veel retailers willen graag meer gaan ‘e-tailen’ met nieuwe webshops en social channels.
En we zien e-tailers en webshop-eigenaars op zoek gaan naar een fysieke vestiging in de winkelstraten… Peer2Peer initiatieven zoals reissite AirBNB en taxidienst Uber veranderen het concurrentieveld van retailers radicaal. Ga zo maar door…Kansrijke tijd vraagt om nieuwe kennisHet is echter ook een tijd met veel kansen voor die bedrijven en die ondernemers die in de retailmarkt hun ogen en oren goed de kost geven en de juiste beslissingen nemen. Immers, in tijden van crisis ontstaan de mooiste initiatieven: General Electric, Apple en niet te vergeten onze eigen Marktplaats.nl zijn er mooie voorbeelden van. Maar een goed idee of een goed gevoel over een ontwikkeling of een kans in de markt alleen is niet voldoende. Retail is een vak en dus heb je naast inzicht en gevoel ook gedegen kennis en vaardigheden nodig die bij dit vak horen. De post-HBO opleiding Omnichannel Retail Marketing is ontwikkeld om bedrijven en ondernemers te helpen om (opnieuw) contact te maken met hun klantendoelgroepen door optimaal gebruik te maken van de diverse beschikbare kanalen. De kern van de opleiding omvat de ontwikkelingen op het gebied van online en social media, maar wel vanuit het perspectief van de consument. De klant staat niet alleen centraal, maar zit zelfs aan het stuur en bepaalt daarmee ook de richting van uw strategie. Vanuit dit bewustzijn is deze opleiding opgebouwd.Het volgen van deze post-HBO opleiding Omnichannel Retail Marketing zet u weer helemaal op scherp om in deze uitdagende markt succesvol te kunnen ondernemen.
Diploma
U ontvangt uw post-HBO diploma Omnichannel Retail Marketing.
Toekomstperspectief
De post-HBO opleiding Omnichannel Retail Marketing verbetert uw begrip en inzicht in retail op zowel strategische, marketing en operationele aspecten. U krijgt een theoretisch denkkader geboden voor specifieke thema’s die nu actueel zijn, zoals omni-channel te kunnen plaatsen. Daarnaast leert u deze theorie en inzichten toe te passen in praktijksituaties. Ook leert u beschikbare bedrijfsinformatie systematische te analyseren en deze te vertalen in oplossingen en concrete adviezen voor uw organisatie.
Toelatingseisen
De post-HBO opleiding Omnichannel Retail Marketing richt zich op bijbrengen en toepassen van de laatste kennis en ontwikkelingen op het gebied van Omnichannel Retail Marketing, webshops, e-tailing en nieuwe business modellen in de retail. De opleiding is ontwikkeld voor retailers, e-tailers, leveranciers, inkopers, beleidsbepalers en managers op de winkelvloer zelf. Van deelnemers aan het post-HBO programma wordt verwacht dat ze een minimaal HBO werk- en denkniveau bezitten en beschikken over relevante werkervaring.U wordt opgeleid tot een Omnichannel Retail specialist in een breed aandachtsgebied.
Kosten
Het collegegeld bedraagt € 3.250,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 295,-. Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden.
Vul hieronder jouw gegevens in.
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn...