Over deze opleiding
Hoe managet u een (online) crisis?
Het huidige social media tijdperk geeft een hele nieuwe dynamiek bij het managen van crises. Het grote voordeel van online crisiscommunicatie is dat u een crisis snel kunt zien aankomen en bezweren, u kunt razendsnel reageren en ageren en uw doelgroepen beter informeren dan ooit. Maar snel en adequaat actie nemen bij een crisis via online en social media vergt een ander instrumentarium, andere kennis, een andere werkwijze en het belangrijkste mandaat.
Monitoren, communiceren, modellen en dialoog
De opleiding Online Crisiscommunicatie behandelt de effecten van de nieuwe realiteit. Met aandacht voor het nieuwe instrumentarium, waaronder de tools om te communiceren, te monitoren en crisissen te bestrijden. U verwerft de noodzakelijke kennis hoe u social channels en online media inzet, welke modellen toepasbaar zijn op welk moment en hoe u een controleerbare dialoog ontwikkelt met uw doelgroepen.
Hoe en waarom zet u online crisis centra op en ontwikkelt u ‘doorway pages’? Hoe ziet de juiste werkwijze eruit? Een duidelijke werkwijze is nodig omdat iedereen zich via social media kan profileren als ‘journalist’. Wie zijn uw influencers en hoe helpen zij mee uw boodschap te delen? Hoe gaat u om met criticasters online? Wat is online messaging en framing? Maar ook hoe kom je van een responsetijd van 24 uur naar 24 minuten?
Diploma
College: Dagopleiding 09.00 - 17.00 uur (incl. lunch)
Duur: 2 dagen
Toelatingseisen
U beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.
Kosten
€ 1.595,- / € 1.495,- excl. BTW
Vul hieronder jouw gegevens in.
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn...