Over deze opleiding
Customer Experience & Journey Management
Zet de klant centraal in uw organisatieEr is steeds minder fysiek contact met klanten en het klantcontact verspreid zich over steeds meer verschillende kanalen. Voordat iemand klant bij u wordt heeft deze wellicht al op meerdere momenten en manieren contact met u gehad. Misschien wel zonder dat u dit zelf weet. Is iemand al klant, dan wilt u zo optimaal mogelijk contact behouden. De kennis en informatiebehoefte van uw prospect en klant ontwikkelt zich tijdens de ‘klantreis’.
Klantgerichtheid is dan vooral het begeleiden van uw doelgroep tijdens de ‘customer journey’ van bewustwordingsproces, het verkennen van de mogelijkheden, het opstellen van een shortlist tot de uiteindelijke keuze. Ieder kanaal kan één of meerdere rollen hebben tijdens de customer journey. Ieder kanaal bezit eigen content en impact. Ontwikkel de optimale customer journey De essentie van customer journey management is de klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leidt tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs. Veel organisaties en instellingen ontwikkelen de optimale customer journey door onder andere Customer Experience en Customer Journey Managers aan te stellen. Sommige organisaties hebben Customer Experience afdelingen die marketing, service en salesafdelingen helpen meer customer centric te opereren. Andere organisaties schaffen functies zoals product manager en formule manager af en vervangen deze door customer journey managers. Deze customer journey managers hebben enerzijds tot doel de klantbeleving te verbeteren en anderzijds de klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid te realiseren.
Diploma
U behaalt uw diploma Customer Experience Management. Indien u geen individuele opdracht maakt ontvangt u een certificaat; Indien u gemiddeld een 7 of meer haalt wordt u bijgeschreven in het register van Customer Experience Management professionals.
Toekomstperspectief
Deze opleiding is erop gericht om marketeers, communicatie-, service- en sales-professionals de principes van customer experience en customer journey management bij te brengen. Customer Experience Management begint een eigen vakgebied te worden. Steeds meer organisaties en instellingen geven een eigen Customer Experience Manager een belangrijke positie om klantgerichter en merk-eigen te opereren.
Toelatingseisen
U beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en u bezit over een HBO werk- en denkniveau. Mocht u van ons meer willen weten over toelating, studie en de noodzakelijke achtergrond daarbij, neem gerust contact met ons op
Kosten
Het collegegeld bedraagt € 3.250,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 295,-. Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden.
Vul hieronder jouw gegevens in.
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn...