Over deze opleiding
E-mail marketing
E-mail is één van de meest gebruikte digitale marketinginstrumenten binnen de marketingcommunicatiemix. Het is een efficiënt instrument om uw doelgroep gericht en tegen relatief lage kosten te bereiken. Meetbaar, flexibel en stuurbaar zijn enkele begrippen die op e-mailmarketing van toepassing zijn. Om e-mailmarketing succesvol in te zetten, is echter meer nodig dan alleen een e-mailprogramma. Processen, organisatie, timing en content zijn enkele andere factoren die minstens net zo belangrijk zijn voor succesvolle emailmarketing.
De opleiding E-mailmarketing bestaat uit 6 vaste avondcolleges. De opleiding leert u hoe u praktisch en concreet aan de slag kunt met e-mailmarketing. U leert wat er bij e-mailmarketing komt kijken, welke ontwikkelingen te herkennen zijn en welke tools u kunt gebruiken om dit vak goed uit te oefenen. Er wordt in deze opleiding gewerkt met enkele theoretische modellen, maar de opleiding heeft vooral een praktische insteek met veel casussen. Optioneel is het afronden van de opleiding met het schrijven van een basisplan om e-mailmarketing in uw organisatie goed te introduceren of te professionaliseren, zodat u direct gefundeerd aan de slag kunt.
Thema’s en onderwerpen van de opleiding e-mailmarketing
- College 1: Introductie, klantcontactstrategie, conceptontwikkeling & campagne-mangement
- College 2a: E-mailmarketing database opbouw en selecties
- College 2b: Wet- en regelgeving
- College 3: Teksten voor e-mailings
- College 4: Optimalisatie: testen, design, mobile, social
- College 5a: E-mailmarketing management, organisatie, processen en executie
- College 5b: E-mailmarketing verzending & deliverability)
- College 6: Plenair beoordelen nieuwsbrieven, campagneflows, designs, testplannen, management etc.
Diploma
U ontvangt, na het succesvol afronden van de opleiding, uw diploma 'E-mailmarketing'.
Toekomstperspectief
De opleiding e-mailmarketing is bedoeld voor (online) marketeers, direct marketeers, e-mailmarketing professionals en communicatieprofessionals die e-mailmarketing succesvol willen (gaan) inzetten en een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van e-mailmarketing. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in praktijk.
Vooropleiding
U beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.
Kosten
Het collegegeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden.
Vul hieronder jouw gegevens in.
Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales en klantgericht ondernemen en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn...