Contactcenter teamleider

ROC Friese Poort, In Leeuwarden
Tijdsduur
3 jaar
Tijdsduur
3 jaar
Boek de cursus via de website van de organisator 🤗

Over deze opleiding

Iets voor jou?

Werk jij graag met mensen? Kun jij je goed inleven in collega’s en klanten? Kun jij schema’s, overzichten e.d. goed analyseren? Ben je flexibel, stressbestendig en kun je goed problemen oplossen? Dan is de opleiding contactcenter teamleider iets voor jou.

Jij geeft leiding aan een team. Je richt je daarbij op diverse doelstellingen. Je bent verantwoordelijk voor de resultaten van het team die je aanstuurt en voor de uitvoer van diverse projecten. Indien er problemen zijn met het computer-telefoniesysteem los je deze op. Ook het geven van advies met betrekking tot de selectie van nieuwe medewerkers en het houden van functionerings- en beoordelingsgesprekken behoren tot je werkzaamheden.

Als contactcenter teamleider kun je bij diverse organisaties aan het werk, zowel profit- als non-profit. Je werkt bijvoorbeeld op een afdeling van een organisatie die als taak heeft de klantcontacten van de organisatie te verzorgen. Ook kun je gaan werken bij een contactcenter die zowel in- als outbound gesprekken verzorgen.

Wat ga je leren?

In deze opleiding leer je verschillende basistechnieken en vaardigheden die je bij dit werk nodig hebt. Je werkt onder andere aan de volgende kerntaken:

  • Zorgen voor de uitvoering van de planning
  • Informeren en instrueren van medewerkers
  • Aansturen van medewerkers en bewaken van de voortgang van de werkzaamheden
  • Begeleiden en coachen van medewerkers
  • Nieuwe medewerkers inwerken
  • Bespreken van het (nieuwe) project met opdrachtgever
  • Voorstellen doen voor implementatie van een (nieuw) project en implementeren van het project op teamniveau
  • Zorgen voor en bewaken van de toegang van medewerkers tot systemen
  • Bewaken van de service levels en targets van een project
  • Beoordelen van projectprestaties en hierover rapporteren
  • Bepalen van de personeelsbehoefte en assisteren bij de selectie van nieuwe medewerkers
  • Houden van functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • Informeren over het organisatie-, afdelings- en personeelsbeleid

Welke vakken krijg je?

  • Nederlands
  • Engels
  • Rekenen
  • Burgerschap

Diploma

Na het succesvol afronden van de opleiding ontvang je het mbo-diploma Contactcenter teamleider, niveau 4.

Toelatingseisen

  • diploma kaderberoepsgerichte leerweg
  • diploma gemengde leerweg
  • diploma theoretische leerweg
  • overgangsbewijs naar klas 4 havo/vwo
  • mbo-diploma (niveau 3) van een verwante opleiding

Vul hieronder jouw gegevens in.

Belangenverklaring doen

Vul je gegevens in als je interesse hebt in Contactcenter teamleider en meer wilt weten.

 Vul je contactgegevens in

 Stuur een informatieaanvraag

 Ontvang gratis informatie van de onderwijsinstelling


reCAPTCHA logo This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
ROC Friese Poort
Postbus 140
8900 AC Leeuwarden

ROC Friese Poort - Samen kom je verder

ROC Friese Poort is een opleidingencentrum voor leren, leven en uitwisselen van kennis en ervaringen. Persoonlijke aandacht, kleinschaligheid en sterke regionale gebondenheid zijn belangrijke kenmerken. Jongeren en volwassenen worden voorbereid op de arbeidsmarkt en samenleving. Uitgangspunten daarbij zijn eigen aanvangsniveau,...

Lees meer over ROC Friese Poort