WO Bachelor

Tijdsduur
36 uur
Studievorm
Voltijd
Boek de cursus via de website van de organisator 🤗

Over deze opleiding

Heb je belangstelling om als arts de moleculaire mechanismen die ziektes veroorzaken te begrijpen?

Je wilt arts worden. Je bent gefascineerd door de moleculaire mechanismen die verkeerd gaan tijdens een ziekte, en wilt deze begrijpen. Je wilt als arts misschien wel een bijdrage leveren aan nieuwe behandelingen die voortkomen uit je eigen onderzoek.Net als alle studenten in de bachelor Geneeskunde verwerven Molecular Medicine studenten alle medische kennis die nodig is om een goede arts te worden. Bovendien leren Molecular Medicine studenten hoe wetenschap werkt en hoe wetenschappelijke ontdekkingen hun weg vinden naar patiƫnten. Je werkt elke drie weken aan een andere taak. Je leert bijvoorbeeld om DNA te isoleren en om een mutatie in een patiƫnt te vinden. Je gebruikt je verbeelding om een nieuwe behandeling voor metabole stoornissen te bedenken. Je leert ingewikkelde moleculaire informatie uitleggen aan kinderen. Je schrijft onderzoeksvoorstellen en leert wetenschappelijke publicaties lezen en schrijven.Dit is een internationaal programma waarin ongeveer 30% van de studenten afkomstig is van buiten Nederland. De colleges worden in het Engels gegeven. Je Engels moet voldoende zijn om te communiceren, maar het hoeft niet perfect te zijn.Spreekt deze Learning Community je aan? Da

Diploma

BSc

Kosten

2018 instellingstarief2060 EUR2018 niet-EU/EER studenten32000 EUR2018 wettelijk tarief2060 EUR2019 instellingstarief20000 EUR2019 niet-EU/EER studenten32000 EUR2019 wettelijk tarief2083 EUR

Vul hieronder jouw gegevens in.

Belangenverklaring doen

Vul je gegevens in als je interesse hebt in Medicine, profile Molecular Medicine en meer wilt weten.

Vul je contactgegevens in

Stuur een informatieaanvraag

Ontvang gratis informatie van de onderwijsinstelling

reCAPTCHA logo This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Rijksuniversiteit Groningen